1. כדי לשמור על הציפורניים לחות, מרחי כמות קטנה של ווזלין על הציפורן ועל העור הקרני שמסביב לציפורן. עשי זאת בכל ערב ערב לפני השינה, או בכל פעם שאת מרגישה שהציפורניים יבשות. לא אוהבים וזלין? אפשר גם למרוח שמן קיק שהוא בעל מרקם עבה יותר ומכיל ויטמין E או שמן זית שהוא גם מזין בלחות הרצויה.
  2. עטי כפפות גומי בכל פעם שאתם עושים את עבודות הבית. רוב עבודות הבית החל משטיפת כלים, קרצוף האמבטיה ועד גינון יכולות להיות הרסניות לציפורניים. כמו כן מומלץ למרוח קרם לחות לפני.
  3. ייבשי את הידיים כ 2 דקות לפחות לאחר הרטבתן. במיוחד כאשר מתכוונים לגרוב גרביים שכן השארת הציפורניים לחות מגבירה את הסיכון לזיהום פטרייתי.
  4. הוסיפו כוס חלב וביצה קשה לתזונה היומית. הם עשירים באבץ ויעשו פלאים לציפורניים, במיוחד בקרב אנשים שסובלים מנקודות ופסים לבנים על הציפורניים, עדות למחסור באבץ.
  5. חזקי את הציפורניים על ידי צריכה של כ 300 מיקרוגרם ויטמין b7 מחקר משוויץ מצא כי אנשים שצרכו כ 2.5 מיליגרם של b7 ביום במשך 5.5 חודשים נהנו מציפורניים מוצקות וחזקות יותר.
  6. היו זהירות בגזירה, תלישה או חיטוט בעור בקרני(cuticles) העוטף את הציפורן. כל פגיעה בעור עשויה להחליש את הציפורן.
  7. קצצי את הציפורניים בזווית ישרה כדי למנוע תופעה של ציפורן חודרנית.
    המנעי "מלקפל" את הציפורן קדימה ואחורה לאחר מקלחת, כאשר הציפורניים רטובות הסיכוי שלהן להישבר גדול יותר.
  8. שייפו את הציפורניים בעדינות כדי לשמור על צורתן וחוסנן.
  9. הקפידי למרוח לק על הציפורניים, גם אם רק לק שקוף, שכן הוא מספק הגנה יעילה. אם את מעדיפה לק צבעוני, מרחי קודם שכבת בסיס שקופה. מעל שכבת הבסיס מרחי שתי שכבות דקיקות של צבע ומעל שכבה נוספת של לק שקוף.
  10. ניתן להשאיר את הצבע על הציפורן עד עשרה ימים.
  11. ניתן להעשיר את היופי של הציפורן אחרי מניקור באמצעות מריחת לק שקוף טרי בכל יום.
  12. המנעי ממסירים על בסיס אצטון או פומלדהיד, שכן הם מייבשים את הציפורניים. העדיפי מסירים על בסיס אציל-אצטט.